DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 30 december 2021

Nu är mitt akvarium borta!

Av Mandy Wollersheim - 30 december 2021 23:45

Idag så har det varit en hyfsat lugn dag där jag har kunnat ladda upp mina batterier. Jag blev väckt vid 12 och sen så har jag suttit i soffan och tittat på tv med mamma och pappa. När jag satt där så fick jag ett pling i mobilen och det var ett meddelande på messenger. Det var från en kille som ville köpta mitt akvarium som jag hade till försäljning på facebook market. Först så blev jag glad men sen så blev jag arg för jag trodde att han också skulle lura mej. Så nu undrar ni säkert vad jag menar med det och det ska jag berätta för er!

 

Det är såhär att jag har haft det där akvariet till försäljning på facebook market nu i ca 4 månader och först så var det ingen som hörde av sej så jag avvaktade och glömde faktiskt helt bort att jag hade det där tills det var en tjej som skrev att hon var intresserad och att hon ville komma nästa dag och hämta det så vi bestämde att hon skulle komma nästa dag på eftermiddagen. När klockan var runt 12 nästa dag så skriver hon att hon tyvärr inte kunde komma och köpa akvariet för hennes sambo hade köpt ett annan och fine jag förstår att ibland så blir det så om  man inte kommunicerar ordentligt så jag svarade bara att det var ju synd men bra att ni hittade ett. Sen så tänkte jag inte så mycket på det utan jag gick vidare med mitt liv och några dagar senare så sa det *pling* på messenger och det var en annan tjej som skrev att hon var intresserad så vi bestämde att hon skulle komma samma dag senare på eftermiddagen men när klockan blev runt 13 så skriver hon att hennes sambo har varit iväg och köpt ett annat så hon kan inte komma.

 

DÄR börjar jag ana ugglor i mossen men försöker att inte tänka på det utan jag svarar bara att det var ju synd men bra att ni fick tag i ett ändå. Några dagar senare så är det ytterligare en tjej som skriver att hon är intresserad (kom ihåg att alla dessa tre är under typ 1 - 1,5 veckor) så hon skriver att hon ska komma nästa dag på förmiddagen och redan där så vet jag vad som ska komma dagen efter så jag mer eller mindre sitter och väntar på att hon ska skriva och ahjemän så rätt jag hade. Vid 9 på morgonen så skriver även hon att hennes sambo har hittat ett annat som han har köpt. Någonstans där så blir jag jävligt lack för vad är sannolikheten att TRE tjejer skriver samma historia inom 2 veckor. Men jag svarar vänligt ändå att det var ju tråkigt men bra att han hittat ett annat. Sen så blockar jag ALLA tre tjejerna och tänker att här tar nog historian slut men oh nej så fel jag hade!

 

Typ 1 - 2 veckor senare så skriver en "annan" tjej att hon är intresserad och att hon vill komma till lunch nästa dag och hämta det för hennes dotter vill ha fiskar. Direkt så tänker jag att hon lär inte heller komma för hennes sambo har köpt ett annat och visst fasen hade jag rätt för nästa dag så skriver hon redan vid 8 på morgonen att tyvärr  inte kan komma av två anledningar denna gången. Numer ett är åter igen att hennes sambo har köpt ett annat men även att hon har räkningar som hon måste betala denna gången som gör att hon inte kan komma och köpa mitt akvarium. HÄR har jag redan insett att dessa tjejerna är samma för inte en chans att det är fyra olika tjejer som har exakt samma historia.

 

Igår så var det ytterligare en tjej som skrev att hon ville köpa det och då frågade jag henne om hon hade pratat med sin sambo så inte han/hon skulle köpa ett annat och där fick jag bara "..." till svar så jag VET med säkerhet att det var samma tjej så jag blockade henne också.

 

Idag när jag sitter i soffan och tittar på tv med mamma och pappa så plingar det till igen och det första jag ser är bilden på mitt akvarium och tänker "here we go again" och öppnar meddelandet men denna gånger så är det en kille som har skrivit till mej. Så jag svarar snällt att ja akvariet finns kvar och att det väntar på honom. Han skriver att han är vill betala 300 kronor för det (jag sålde det för 500 för det var helt nytt) så jag svarar honom att det är tyvärr redan prutat och klart och han svarar att då är det tyvärr för dyrt för det är hans son som ska köpa det för sina pengar som han hade fått i julklapp. Jag svarar att jag hoppas att han hittar ett annat och vi önskar varandra en trevlig fortsättning. Efter ca 20 minuter så skriver samma kille igen och frågar om jag skulle kunna tänka mej att sälja det för 400 och jag svarade att jag skulle tänka på det. När jag hade funderat på det bara några minuter så bestämmer jag mej för att jo jag säljer det för 400 för här är det en liten kille som verkligen vill köpa det. Jag skriver till honom att jo jag säljer det för 400 kronor till din son. Han skriver att han kastar sej i bilen och ca 30 minuter senare så kommer både pappan och sonen och hämtar det. Den lilla killen var så lycklig och jag blev så varm i hjärtat! Så nu har mitt akvarium fått ett hem hos en superlycklig kille som skulle köpa fiskar för det lilla han hade kvar av sina julklappspengar. Jag har haft en så härlig känsla i hjärtat hela dagen   

 

Delad glädje är verkligen DUBBEL glädje     

 

Efter att dom hade hämtat akvariet så körde jag och pappa till farmor och åt med henne och sen så körde jag och pappa till Ängelholm och handlade lite. När vi ändå var där så passade pappa på att tanka men det var fasen inte billigt och sen så tvättade han även bilen i biltvätten. Eftersom det är nya regler nu att man ska sitta kvar i bilen under tvätten så gjorde vi det och jag passade på att ta ett coolt foto på  skummet på rutan.

 

Det blev ett riktigt fräckt zebra mönster och jag älskar verkligen min mobil!

 

När vi var färdiga med att tvätta bilen så körde vi till Lidl för att handla lite av det sista inför imorgon. Där träffade jag en av mina vänner från Bassholma och vi hade en trevlig pratstund där jag fick tips om att köpa billiga stjärnformade "chips" med ost och sour creme smak   

 

Innan vi skulle köra därifrån så gick jag in på Burger King för jag ville köpa en såndär kaffe karamell milkshake som är så god och jag visst att Parre jobbade för hon vet exakt vad jag menare men deras glassmaskin var ut funktion så jag fick inget     

 

Väl tillbaka hos farmor så åt vi kvällsmat med henne och sen gick vi till arons och handlade och sen så körde vi hem. Direkt när vi kom hem så ställde jag mej i duschen och sen så satte jag i röd inpackning i håret och medans det satt i håret så tittade jag, mamma och pappa på "Lysande Jönssonligan 40 år". Den var riktigt bra och jag älskar verkligen Jönssonligan! Så synd att Gösta Ekman dog. Det hade varit så awesome med en film om vad karaktärerna gjorde nu när dom var gamla.

 

Sen när vi hade tittat färdigt så sköljde jag ur färgen ur håret och nu sitter jag här med mina mojänger i håret. Ska ta ut dom innan jag går och lägger mej men om resultatet blir bra så ska jag göra likadant senare idag så att mitt hår är fint tills vi ska fira hos farmor. 

 

Jag bjuder på denna sinnessjukt fina bilden på mej i mina mojänger  

 

 

Ska försöka ta massor med bilder i eftermiddag/ i kväll/ i natt.  

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards