DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 16 april 2024

Säsong 4 Episod 16 - Amen för helvete...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 16 april 23:45

Inatt så har jag sovit riktigt uselt för något slog ut min mage totalt igår precis innan jag skulle gå och lägga mej och sen så har jag bara haft fruktansvärd magknip hela natten så jag har väl kanske sovit 2 timmar allt som allt sedan jag gick och la me fram tills larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag föst till pappa och sen när jag hade pratat med pappa så ringde jag till mamma och pratade med henne en stund innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina mediciner men jag startade inte mitt kaffe för jag var helt ärligt inte sugen på kaffe alls eftersom jag fortfarande hade ont i magen       

 

När jag hade tagit mina mediciner så bestämde jag mej för att jag skulle göra något att äta för jag var verkligen jättehungrig så då blev det att jag gjorde dubbla varma mackor i Air Fryern och det var väldigt gott faktiskt för det var längesedan sist   


Med maten i magen så la jag mej igen för jag var verkligen helt slut och jag somnade direkt så fort jag la huvudet på kudden och sen så sov jag tills jag vaknade vid 12 tiden och det var verkligen behövligt!

 

Sen så tog jag mej upp ur sängen och medans jag höll på att rulla ihop min madrass för att göra vid i soffan så hörde jag ett dovt muller och tänkte vad fasen är det för något och när jag tittade ut så såg jag att dom höll på att sopa vägarna så jag ställde mej i fönstret och tittade för det är rätt så roligt att titta på när andra arbetar   


Dom körde fram och till baka 2 gånger och sen så försvann dom och sedan dess så har jag inte sett till en enda arbetare så jag gissar på att imorgon blir det rassel i lådan för då ska dom ju fräsa upp asfalten upp mot Nordberghs utanför mitt köksfönster så det kan bli spännande att titta på   

 

Eftersom jag inte orkade följa med mamma upp till biblioteket idag så valde hon att köra dit med bilen direkt för hon ville inte bli genomblöt om det började regna och det var bra för innan hon var färdig så fick jag meddelande om att mitt paket på över 5 kilo från Shein hade kommit och fanns att hämta på Arons så jag frågade snällt om hon ville hämta det och det ville hon    

 

Så fort hon kom ner till mej efter att hon hade städat färdigt och hämtat mitt paket så öppnade jag det för att ta fram och kolla på mitt hopvikbara badkar som jag har längtat efter sedan jag beställde det   


Dom så blev lyckan kortvarig när jag insåg att badkaret redan var trasigt när jag började montera ihop det efter att mamma hade kört hem   


Självklart så har jag redan skrivit till kundsupporten redan så jag väntar på att dom ska svara hur vi ska lösa detta. Antingen så får dom ju skicka ett nytt eller så får dom helt enkelt betala tillbaka det som jag betalade och så får jag testa att använda det ändå på eget bevåg   

 

I alla fall så ser badkaret ut såhär när det är monterat och jag kan sitta med nästan helt raka ben i det så det ska faktiskt bli spännande att testa det dock så blir det inte idag för jag orkar inte ta hand om ett golv som är fullt med vatten just idag om något skulle hända!


Det bästa med detta badkaret är att man kan ha det utomhus också så gissa om jag ska använda detta på min uteplats   

 

Dessutom så är det hopfällbart så det tar inte så mycket plats när man har vikt ihop det utan det kan lätt stå i badrummet utan att vara i vägen    


Efter att jag hade satt ihop mitt badkar och skrivit till kundsupporten så packade jag upp de andra sakerna i min order och åter igen så blev jag sur för det saknades örngott så min enda tanke var "Amen för helvete vad är det som händer denna gången?!"   

 

I alla fall så hade jag ut över badkaret beställt ett bäddsett med galax mönster (där saknades det ett örngott för man skulle få två men jag fick bara ett), ett bäddsett med kinkiga katter, ett underlakan i samma mönster som bäddsettet med de kinkiga katterna, 2 örngott i måttet 50 x 90 cm eftersom jag har två sånna kuddar ifrån IKEA i samma mönster som bäddsettet och underlakanet, 2 stycken kylande skydd till mina 50 x 90 cm kuddar och till slut även en ny regnbågsflagga att ha till Pride eftersom den andra sitter uppsatt på väggen och jag inte vill ta ner den men ändå vill ha en till Pride   



Alltså de kylande skydden till kuddarna är helt jävla underbara för dom är så svala att dom nästan känns som att dom är blöta så jag ser verkligen framemot att sova på dom för jag blir alltid så jäkla varm på nätterna och jag HATAR när kudden är varm   

 

Självklart så hamnade alla bäddsetten och de kylande skydden till kuddarna i tvättmaskinen direkt så att jag sen när dom var färdiga så klart kunde byta i sängen så att jag kan sova med dom inatt   

 

När all uppackning av mina saker var färdiga så kom pappa och han hade varit snäll och varit på Lidl och handlat matlådor och en Monstera Monkey Leaf planta till mej för jag frågade honom snällt om han ville göra det innan han körde hem från jobbet   


Jag har alltid velat ha en Monstera planta så när jag såg att dom hade till rimligt pris på Lidl så nappade jag direkt och jag tror att jag ska planta om denna i en större kruka för denna krukan känns väldigt liten om jag ska vara ärlig. Hoppas verkligen att denna plantan blir enorm och får jättestora blad   

 

Snäll som jag är så följde jag med pappa upp till Arons när han skulle handla fast att jag egentligen inte orkade för jag började få rejält ont i huvudet vilket inte var det minsta konstigt med tanke på att det var svart som synden på himmelen när vi gick   

 

Väl tillbaka i lägenheten när pappa hade kört hem så tittade jag ut och såg att solen var framme så jag bytte om till mina träningskläder och skulle precis ge mej iväg när brossan kom gående mot mej med en cykelpump i handen så jag blev ju så klart nyfiken så jag frågade vad han skulle hitta på och då visade det sej att han skulle plocka fram sin cykel ur förrådet som tillhör min lägenhet så vi stod där och pratade ett tag och när vi stod där så insåg jag att mina hörlurar var totalt urladdade så det var bara att gå in och sätta dom på laddning medans vi pratade och sen när brossan hade cyklat över till sej själv så gick jag in och hämtade hörlurarna och gav mej ut på min runda trots att det såg ut som att himlen skulle öppna sej vilken sekund som helst   


Denna sista bilden är tagen medans jag går så det är därför som den inte är sådär jättebra men jag tyckte att det var så jäkla fint med solstrålarna som lyste ner genom molnen   

 

Jag hann nästan bara precis hem och innanför dörren innan himmelen öppnade sej och det kom en kort regnskur från en svart himmel men lika plötsligt som den regnskuren kom så försvann den igen   


Efter att jag hade gjort min styrketräning och pilates träning så gav jag mej på disken som återigen var som att ett helt Formula 1 team hade farit fram i köket och när jag stod där och diskade så fick jag så fruktansvärt ont i huvudet så att det helt ärligt svartnade för ögonen och jag trodde att jag skulle svimma men jag kände ju så klart igen symptomen på ett rejält migränanfall så det blev att ta ett spray för jag visste redan att det inte skulle gå över av sej självt   


När disken var färdig så tvingade jag mej själv att äta en stor mugg med Må Bra välling för jag ville egentligen inte äta något alls men med tanke på att jag inte hade ätit sedan imorse så var det dags att få något i magen och när jag nästan hade ätit upp så ringde Parre och vi hade en trevlig pratstund fast att det kändes som att min hjärna skulle sprängas i tusen millioner bitar   

 

Efter vårt samtal så satte jag mej och började skriva på detta inlägget men min hjärna var verkligen inte där utan jag fick ta så många pauser att jag bestämde mej för att gå och göra en fruktsmoothie för att förhoppningsvis få i mej lite mer näring men inte heller det hjälpte så det slutade med att jag satte mej på min pall i duschkabinen och bara lät det skållheta vattnet skölja över mej tills mitt migränanfall faktiskt gav upp och nästintill försvann!

 

Nu sitter jag här och äter naturgodis som Parre var så snäll och lämnade hos mej igår när vi spontanträffades (tack så jättemycket du är en ängel)  

 

Känner mej fortfarande väldigt snurrig i huvudet men den där duschen hjälpte faktiskt och det är ju skönt att ha duschat när jag har ren bäddat i sängen så det var ju bra på ett sätt   

 

Nej men detta får vara allt för idag för nu ska jag titta färdigt på mitt avsnitt av Spökjakt och sen så blir det att krypa ner i sängen så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var ori...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så ...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 24 april 20:15

Idag så är jag lite av en gnällkäring så det får ni minsann leva med eller så kan ni sluta läsa redan nu      Det första som jag har att klaga på är min klocka som kom igår...   ...   När jag gick och la mej igår så hade jag klockan på me...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards