DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 18 april 2024

Säsong 4 Episod 18 - Fräsigt värre...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 18 april 21:45

VARNING FÖR BILDER PÅ AVLOPP LÄNGRE NER I DETTA INLÄGGET!!!

 

Inatt så har jag faktiskt sovit helt okej för jag somnade vid 1 tiden och bara varit vaken några få gånger för att sen somna om snabbt igen och sova till larmet gick igång 5:45 imorse   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa och sen så ringde jag till mamma för att sen bara ta mina mediciner och däcka i säng igen för jag kände att jag hade ett rejält migränanfall på gång och jag ville hellre försöka sova bort det än att ta migränspray direkt       

 

Somnade hyfsat snabbt och sen så sov jag tills brossan ringde och väckte mej vid 11 för att fråga om jag ville gå in och hjälpa en kompis till honom som skulle låna släpet men Volvon stod i vägen så den behövde flyttas lite och jag svarade att självklar vill jag göra det så jag klädde på mej och gick in och hämtade nycklarna och sen så puttade jag och E undan Volvon så att h*n kunde koppla släpet och innan h*n körde iväg så puttade vi tillbaka Volvon igen     

 

Det är smidigt att ha syrran boendes rakt över vägen ibland   

 

På vägen över till brossan så insåg jag att dom redan hade börjat att fräsa vägen utanför mitt hus men det har jag inte hört alls när jag sov och dom har nog hållt på sedan imorse. Jag var säker på att det skulle vara super högljutt men det har det verkligen inte varit   

 

Väl tillbaka i lägenheten igen så körde jag igång mitt kaffe och gjorde två toast i Air Fryern och sen stod jag och tittade på när dom jobbade medans jag åt och det var väldigt spännande att titta på faktiskt   


Fräsigt värre eller vad ska man säga   




När jag hade ätit upp och diskat så gick jag och rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan och sen så satte jag mej och gjorde mina språklektioner och det gick riktigt bra idag   


Dessutom så testade jag att göra spanska lektioner på Drops idag och det var riktigt roligt så nu har jag tänkt att jag ska göra så att jag kör spanska lektioner i den appen på morgonen och så kan jag göra ryska lektionerna på kvällen för efter att 10 timmar har gått så får man 5 minuter gratis träning igen så slipper man betala och då funkar ju det perfekt   

Så på min första spanska lektion i denna appen så fick jag 100 % rätta svar och det är fan najs efter knapp ha tränat spanska i en månad   

 

Men det är något med mej och språk för det känns liksom så enkelt när jag bara har kommit över tröskeln så att säga. Visserligen så gav jag upp på Hebreiskan men det var för att jag blandade ihop den så mycket med ryskan att jag knappt klarade någon av dom och måste jag välja så kommer jag alltid att välja ryskan för den är en av mina favoriter! 

 

Vid 13:45 så kom mamma och jag följde med henne upp till biblioteket för att städa för att komma ut lite och röra på mej och sen på vägen tillbaka till lägenheten så var mamma sugen på glass så då gick vi in om Arons så att hon kunde köpa glass och även jag fick mej en glass minsann och det var gott  


Det blev även lite kex för det är alltid gott   

 

När mamma hade kört hem så skulle jag gå på toa och kände bara att det luktade dött djur inne i hela badrummet så jag följde doften som tog mej till avloppet vid tvättmaskinen och jag tror inte ens att ni vill veta hur det såg ut när jag lyfte på skyddslocket för jag höll på att spy och jag är inte ens känslig för sånna saker   


Det svarta som är på första bilden är ludd och annat som jag inte ens vill tänka på vad det kan vara för allt det där har varit där sedan långt innan jag flyttade in om man tänker på att på den bilden så hade jag redan rensat hela hålet från svart gegga i mitten men glömde fota innan   

 

Dessutom så har ju råttjävlarna ätit upp rören i avloppet så det är ju inte alls konstigt att dom kommer in i mitt badrum för att springa runt och smaska på allt som jag har där inne     

 

Självklart så ska detta lagas men vi får väl se när det händer   

 

Hur som helst så är det renare där nu och det luktar fräscht i badrummet för jag har hällt i rengöringsmedel i själva röret   

 

Pappa tog sej också en titt när han kom och suckade bara åt dessa jävla råttorna som inte kan låta något vara ifred!

 

Men som sagt så är där renare i avloppet nu och det luktar inte dött längre så när jag hade plockat undan alla städsakerna så gick jag och pappa upp till Arons för att handla och sen när han hade kört hem så gick jag min runda för jag hade redan bytt om till mina träningskläder när jag skulle börja att rengöra avloppet för jag visste att jag skulle bli svettig   


Tillbaka i lägenheten så var det dags för träning med vikter och pilates träning och sen så åt jag kvällsmat så blev två rostade mackor med ost och grillkrydda på bara för att jag kände för det   

 

 

Har hunnit med att både duscha och nu även gjort en skål med popcorn som jag ska äta med sked för att slippa bli kletig om fingrarna medans jag tittar på ett eller två avsnitt av Spökjakt om jag inte somnar mitt i för jag är så sjukt trött   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 1 maj 22:45

Som ni säkert märkte så blev det inget blogginlägg igår för jag hade helt enkelt inte tid så därför kommer det en två dagars uppdatering idag istället och det går  ju lika bra      Så vi börjar med gårdagen för den var helt klart eventful men int...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 29 april 23:15

Jösses inatt har jag inte sovit mycket kan jag ju lätt säga för antingen så har jag kommit till den åldern nu där jag helt enkelt inte tål för mycket taco krydda eller så var den bara extra stark denna gången (nope jag köpte inte fel utan det var ori...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 28 april 23:45

Alltså jag skrattade så att jag helt ärligt nästan kissade på mej igår när jag skulle sätta in min nya bal med 24 toarullar som jag köpte på Willys i min garderob där jag har sånna saker för när jag öppnade dörren så stod där redan en helt ny bal så ...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 27 april 22:30

Som ni med största säkerhet märkt igår så blev det inget inlägg här på bloggen och det är på grund av den enkla anledningen att jag inte kunde komma in på hemsidan      Jag försökte hela kvällen men det gick bara inte så jag fick helt enkelt bara...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 25 april 21:45

Idag blir det inget långt inlägg och det kommer med största sannolikhet vara väldigt osammanhängande för jag håller precis på att ta mej ur ett migränanfall som har varit mer eller mindre sedan jag vaknade imorse      Kände redan imorse när jag v...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards