DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 9 december 2021

50/50 dag!

Av Mandy Wollersheim - 9 december 2021 19:15

Idag så har jag gjort ljus mestadels av dagen. I början så gick det lite si sådär för det blev inte som jag ville och mitt humör var inte direkt på topp efter att ha sovit mindre än 3 timmar i natt på grund av djävulsks smärta i höften och upp i magen. Men efter att jag hade gått ifrån ljusen ett tag och samlat mej och lyssnat på min intuition så gick det bättre sen. Saken är ju den att jag kan göra ljus utantill men ibland så vill hjärnan bara inte samarbeta med kroppen. Då får jag ta ett steg tillbaka och samla mej lite så går det bra sen och så var det idag för efter att jag hade samlat mej lite så blev resultatet jättebra och nu har jag en hel drös med bottnar som jag ska spritsa på imorgon. Spritsa är verkligen det som är det roligaste för när man vispar soja vax så ser det verkligen ut som smörkräm eller hårt vispad grädde. Det är en så härlig känsla när det ser ut som riktig mat!

 

Här är dagens batch med ljus:

     

Mamma som har varit hemma idag (berättar mer längre ner i detta inlägget om varför) sa att de satin lila/ vinröda halvgloberna ser ut som kanderade äpplen och nu när jag tittar på bilderna så gör det verkligen det men tanken var bara att jag ville göra några vanliga ljus till julmarknaden eftersom alla kanske inte gillar mina specialljus. Men det stämmer som mamma säger att det liknar kanderade äpplen och speciellt nu när jag inte har klippt av vekarna än. Men det ska i alla fal vara halvcirklar

 

Resten av bottnarna har jag ideer till men jag vill inte berätta förens jag är färdig. Så ni får kolla imorgon så hoppas jag att jag hinner göra några av dom färdiga imorgon   

 

Jag vill verkligen tacka för all den underbara feedbacken som jag fick om gårdagens inlägg här på bloggen. Jag har nu tillsammans med er kommit fram till att jag ska använda displayen med ljusslingan med snöflingor men utan dekorationsgranen. Jag är verkligen tacksam för att ni har tagit er tiden att skriva vad ni tyckte. Alla som har skrivit har valt den med slingan med snöflingorna och flera av er har varit jättesnälla och skrivit att ni verkligen drogs till denna displayen. Det jag dock måste göra när alla ljusen är färdiga är att göra en tydlig prislista och sen laminera den. Jag tror verkligen att detta kommer att blir superbra och jag är jätte taggad. Får jag sålt ETT enda ljus så kommer mitt hjärna att svämma över av värme och lycka   

 

Nu vidare till varför mamma har varit hemma idag. Jo det är nämligen så att hon halkade när hon skulle köra till jobbet i tisdags och slog armen/handleden/handen i isen så att hon fick jätteont. Men dum som hon är så säger hon inget så klart och kör till jobbet och jobbar hela dagen och säger sen på kvällen att "jag ramlade lite imorse" och hennes hand/arm såg ut som att hon hade varit i krig. Självklart så gick hon och jobbade på onsdagen också men när klockan var runt 11 så kunde hon inte jobba mer för då hade hon så ont så att hon knappt kunde röra armen så då fick hon köra till läkaren. Dom röntgade armen och handen men där var inget brutet men hon ska vara hemma och vila med handen i högläge till och med måndag. Tur att jag har både handledsskydd och mitella så att hon kan få lite komfort. Ibland är det bra att ha en dotter som är van med smärta och som har  hjälpmedel hemma.

 

Såhär ser hennes hand ut för tillfället

   

Det är ruskigt svullet men med hjälp av mitt handledsskydd och min mitella så säger hon att det känns lite bättre så det är ju bra. Nu får vi bara turas om att använda handledsskyddet för jag behöver det nu när jag skriver för annars så får jag jätteont   

 

En av dagens höjdpunkter var att jag fick mitt paket från PartyTajm som jag beställde igår i lite halvpanik. Det var nämligen så att mina cellofanpåsar tog slut igår men nu har jag nya för det känns lyxigare att ljusen är inpackade till julmarknaden den 18/12. Jag måste säga att det är grymt bra service att jag fick mitt paket idag när jag beställde igår.

   


Nej nu ska jag gå och göra varm choklad och sen så ska jag fortsätta att titta på Pillars of the Earth. Jag  har två avsnitt kvar och sen får jag fortsätta att titta på One Tree Hill.

 

Var rädda om er mina underbara följare

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards