DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 14 december 2021

Ryggläge, varm choklad och knäck

Av Mandy Wollersheim - 14 december 2021 22:45

I morse när klockan ringde 05:45 så mådde jag hyfsat bra om man inte räknar med den dagliga värken i kroppen. Jag tog mina mediciner, drack mitt morgonkaffe och åt min frukost tillsammans med mamma som är sjukskriven (på grund av olycka). Sen när klockan var närmare 8 så sa vi båda att vi var trötta så vi skulle gå och lägga oss ett tag. Jag satte klockan på 10 men när klockan ringde så hade jag fått en rejäl migrän som har suttit mestadels av dagen så jag har mest legat i sängen.

 

När klockan var vid 15 så hade jag sån migrän så att jag på riktigt trodde att huvudet skulle explodera så jag reste mej motvilligt ur sängen och gick och tog ett migränspray och sen så ställde jag mej i duschen. Först så bara stod jag i duschen och lät det varma vattnet skölja över kroppen för det är så jäkla skönt men sen så satte jag mej i badkaret med duschen igång så att det blev som att det regnade på mej. Det är också väldigt skönt och jag brukar göra så när jag har migrän. Till slut så la jag mej i badkaret ett tag och sjönk ner under det varma vattnet och låg där ett tag. Det är så ovanligt att jag gör det för när mitt hår är så rött som det ska så ligger jag aldrig med håret i vattnet för det är som att spola ner pengar i toastolen. Men nu eftersom jag ska bleka håret imorgon och färga om det inför lördagen så var det ett privilegium att få göra så utan att behöva bry mej om att färgen försvinner!

 

Efter att jag hade varit i duschen och badkaret så mådde jag bättre så då gick jag ut med sopor, matavfall, plast, pappersförpackningar, papper och metall för imorgon så är det sita soptömningen innan jul.

 

När jag var klar med det så hämtade jag posten och njöt samtidigt av tystnaden som är så speciell när man bor i skogen. Det ät så lugnt och stilla på något sätt och det gör verkligen att man kan ladda själen igen. Dock så är det väldigt trist att snön håller på att smälta bort nu eftersom det är plusgrader. Men vi har fortfarande en del snö kvar men det syns ju att den är på väg att smälta bort   

Efter att jag kom hem med posten så såg jag att där var ett paket till mej och även ett julkort. Jag blev så glad när jag såg vem julkortet var från. Det är nämligen en väldigt speciell vän som jag träffade för 8 år sedan och vi har haft kontakt via facebook sedan dess. Jag kommer inte att skriva ut namnet utan om underbara du som skickade detta läser så lär du själv förstå vem du är. Men jag tänkte visa det fina kortet nu efter att jag har redigerat det lite och tagit bort personens namn och även min adress

   

Alltså hur fint är inte detta    Mitt hjärta svämmar över av tacksamhet och värme 

 

Paketet innehöll mitt nya gasskydd till min mobil som Copter skickade efter att jag hade skrivit och klagat att det första som jag fick var för litet för min skärm. Detta som kom idag är alldeles för stort och även för fyrkantigt *SUCKS* Blir så trött nu när jag har gått igenom allt jobb med att sätta på det på skärmen på mobilen och så passar det inte ens    Ahja jag och pappa har bestämt att vi ska köra till Media Markt så sätter dom på ett specialtillverkat skydd som dom skär ut när man kommer med mobilen. Då lär det passa i alla fall för så som det är nu så får jag inte ens plats med mobilen i mitt plånboksfodral. 


 

Som ni säkert har förstått så blev det inga fler ljus gjorda idag så jag får göra det imorgon men det gör inget. Jag kan ju sätta i blekningen i håret och gör ljus under tiden så slår jag två flugor i en smäll   

 

Nu på kvällen så har jag gjort knäck i mikron och det blev väldigt bra. Så nu har jag packat in alla små knäckbitarna i små bitar av bakplåtspapper

 

Till det så drack jag så klart ett glas med varm choklad med spraygrädde för det är tradition nu   

  

Nu ska jag göra min tyskalektion och sen ska jag nog gå och lägga mej för jag är ruskigt trött och har ont mellan näsan och svalget eftersom det var tredje dagen på rad som jag tog migrännässpray idag. Det brukar bli så när jag har flera anfall efter varandra. Inget som går att göra något åt men nu hoppas jag på en bra dag imorgon!

 

Var rädd om er mina underbara följare 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards