DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 16 januari 2022

Säsong 1 Episod 16 - En runda till stan, spela kort med farmor och massor med tomatsoppa för Pandy

Av Mandy Wollersheim - 16 januari 2022 19:30

Idag så blev jag väckt klockan 11 och det var bra för jag gick och la mej vid 4 imorse för jag kunde verkligen inte sova. Det kändes som sockerdricka i hela kroppen och dessutom så var jag oförskämt pigg. Men i alla fall så var det väldigt bra att det inte blev fler timmar för när jag sover för många timmar åt gången så vaknar jag med fruktansvärd värk. Nu blev det ca 6 timmar och det är ändå lite länge men bättre än typ 12 timmar. 

 

Jag gör hellre så att jag går upp tidigt och sen går och lägger mej senare på eftermiddagen. Då mår jag och min kropp bäst.

 

Som vanligt så började dagen med mina mediciner och sen en kopp kaffe. Sen satt jag i soffan och tittade på My Lottery Dream Home med mamma och pappa. Precis innan jag och pappa skulle köra till farmor så såg pappa att där var ett stort isberg i kylen så det var bara att ta fram hårfönen, hammaren och stämjärn. Sen var det bara att försöka värma upp isberget som kunde ha fått Titanic 2 att gå på grund. Efter nästan en timmes jobb så hade vi fått bort isen och fått tillbaka hyllorna i kylen igen. Pappa hackade isen, mamma torkade av hyllorna och jag sprang runt som en yr höna och hämtade verktyg     

 

När vi kom ner till farmor så tömde vi diskmaskinen och fyllde den igen och passade på att prata lite innan vi körde till stan för att handla det som vi inte gjorde igår. Det blev en runda till Lidl först där vi köpte lite yoghurt och sånt och jag köpte en kaffe dricka men den var inte sådär jättegod faktiskt     

 

Den når inte upp till samma standard som Starbucks kaffe drickan gör  

 

Efter Lidl så blev det en tur till Rusta och ÖoB. På Rusta så köpte jag inget men på ÖoB så köpte jag tomatsoppa. Det var 6 stycken burkar för 49 kronor så jag kunde inte låta bli för jag ÄLSKAR tomatsoppa och speciellt om det är den på burk från Heinz (min morfar som bodde i Tyskland hette Heinz så därför har märket Heinz alltid varit speciellt för mej)   

 

Mer om soppan kommer senare i inlägget     

 

När vi kom tillbaka till farmor så fikade vi med henne och sen så spelade jag och farmor kort medans pappa och Salle bytte batteri i fjärrkontrollen till pappa bil.

   

Innan vi körde hem så var vi på Arons och handlade lite till oss och till farmor. Där skulle jag köpa mini mozzarella för det är viktigt att ha i tomatsoppan och när jag skulle ta i en av burkarna så hade någon öppnat den så jag spillde allt vattnet på golvet och över hela handen. Jag fick ju leta upp någon att lämna den dåliga burken till och få lite papper för att torka av min hand. Men jag hittade rätt mini mozzarella ändå. En påse och sen så handlade vi lite annat också och när jag kom hem så gjorde jag så klart tomatsoppa med mini mozzarella och rostat franskbröd med ost på. Det måste vara VÄLDENS bästa kvällsmat. 

     

Till det så tittade jag, mamma och pappa på Pippi på de sju haven för den gick på SF-kanalen. Det är en av mina favoritfilmer från min uppväxt. Jag har ett VHS band som jag fick när jag var väldigt liten med just den filmen och jag har tittat på det så många gånger att bandet knappt funkar längre      

 

Nu ska jag göra dagens tyskalektion och sen ska jag planera lite ljus framöver. Sen så får jag se om det kanske blir en film ikväll för jag känner för att titta på något roligt så att jag kan få skratta lite för jag har väldigt ont i höger arm idag. Mest ont har jag i handleden upp mot tummen och vid armbågen. Men så är ju min vardag så det är knappt lönt att klaga. Det gör ju inte det bättre men skit samma liksom det är min blogg och jag skriver vad jag vill här   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards