DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 19 januari 2022

Säsong 1 Episod 19 - Grillat delfinarsle

Av Mandy Wollersheim - 19 januari 2022 20:00

Hahahaha jag kan tänka mej att du som läser rubriken på detta inlägget undrar vad jag yrar om men det ska jag berätta för dej lite senare i detta inlägget   

 

Ja nä men min morgon började som alla andra med att klockan ringde 05:45 och jag haltade ner för trappan och ut i köket för att ta mina mediciner och göra mitt morgonkaffe. Sen så satte jag mej i soffan och tittade på Police Ten 7 medans pappa var i duschen och sen körde han till jobbet. När han hade kört så åt jag tomatsoppa med rostade mackor och sen så har jag lyssnat på musik vida MTV Nostalgia resten av dagen för jag gillar musiken som dom spelar där och jag får lite flashbacks från mina tonår   

 

Hans Majonäs Tröghet Simba har legat i soffan och knorrat brevid mej medans jag sjöng med till gamla godingar och spelat spel på min mobil och även klickat hem lite nya saker från Amazon.se   Bye bye money   

  

Vid 13:00 så gick jag och la mej för då var jag så trött i kroppen att jag inte orkade hålla mej vaken längre och sen så sov jag till 16:00 när mamma väckte mej. När jag kom ner till köket så hade mamma varit snäll och hämtat ut mitt paket som kom till Arons igår men som pappa glömde att hämta för det blev för mycket att handla. Men det gjorde ju inget för det gick lika bra att få det idag. Så vad var det i paketet? Jo det ska jag berätta och visa:

         

Så nu tänker ni kanske "vad fasen håller hon på mej?!" men jo denna vaxvärmaren ska jag använda när jag gör små saker till ljus för att slippa plocka fram någon av de stora riskokarna. Den är ju till för att smälta vax för att kunna vaxa sej själv och därför tänker jag lite "vax som vax" och den funkar jättebra att smälta i för det har jag redan testat med lite vax som jag hade över. Snacka om att detta är smidigare än att smälta över vattenbad som jag gjort med små saker innan. Denna behållaren klarar ändå av att hålla 400 ml så det är inte fy skam. Jag är så sjukt nöjd och jag kommer att använda denna jätte ofta!

 

Efter att jag hade testat så att den funkade så ställde jag den åt sidan så att den kunde svalna och så gjorde jag och mamma fläskpannkaka (INTE ugnspannkaka!!) som mamma, hennes jobbkollega, Salle och farmor ska äta imorgon. Eftersom att Salle är extremt allergisk mot gluten så är den glutenfri och den blev jättegod! Den är gjord med majsmjöl och det blev väldigt luftigt och mumsigt!

         

Jag gissar ju på att ni vill ha receptet så det kommer här:

 

6 st ägg

3 dl grädde

4 dl mjöl

3 paket bacon

kryddor 

 

  1. Klipp baconet i små bitar ( detta är mammas specialitet) och stek 
  2. Blanda ägg, grädde, mjöl och kryddor med en elvisp. Vispa länge så att det blir fluffigt och luftigt!
  3. Häll på halva smeten på halva laddningen med bacon och stek på låg värme tills pannkakan gr att vända
  4. Hämta någon som är bra på att vända pannkakor ( i mitt fall min pappa) och låt dom vända pannkakan så det går att steka andra sidan
  5. Lägg upp på en tallrik och försök att inte äta allt på en gång
  6. Mamma och pappa säger att det är gott att ha lingon till

Bon Appétit   

 

Nu kommer vi till anledningen till dagens rubrik på inlägget:

Jo det är såhär att jag har sagt till mamma att hon ska göra en matlista för varje vecka så att jag kan göra mat till henne och idag när jag sa att hon skulle skriva en ny på söndag så sa jag lite på skämt att jag inte tänkte göra någon komplicerad stek eller stuvad bäver och då kontrade hon med att hon ville ha grillat delfinarsle så jag undrar om någon av er läsare vet hur man tillagar detta och vart man får tag i ett delfinarsle lättast      hahahaha

 

Ja det är den humorn som vi har i denna familjen. Den är inte för alla men vi har roligt varje dag i alla fall!

 

När jag är färdig med detta inlägget så ska jag göra dagens tyskalektion och sen ska jag titta vidare på Tess of the Dùrbervilles för jag började titta på den mini serien igår. Den är riktigt bra och jag har sett den innan och jag tror att jag har skrivit om den här på bloggen innan. Jag tittade på 2 avsnitt igår så nu har jag 2 avsnitt kvar och dom ska jag nog titta på ikväll och sen ska jag försöka komma i säng i tid ikväll för jag ska ju till vårdcentralen imorgon på morgonen och sen till fysioterapeuten på eftermiddagen. Det kommer bra att bli svårt att inte äta något efter kl 22 ikväll för jag brukar äta en rostad macka ca 30 min innan jag går och lägger mej så nu måste jag verkligen tänka på att inte göra det idag! Men jag har bestämt att jag ska ta mina mediciner som vanligt imorgon för det sa läkaren aldrig något om och jag är inte någon tankeläsare så då får han säga det till nästa gång i så fall!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards