DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 25 januari 2022

Säsong 1 Episod 25 - Gymnastik OS för ljus och nytt tårtfat

Av Mandy Wollersheim - 25 januari 2022 18:45

Efter att jag hade skrivit det förra inlägget så gick allt åt helvete kan man lätt säga     

 

När ljusen hade stelnat så skulle jag jämna till toppen på dom med värmepistolen så jag satte i den i uttaget bakom kaffetermosen (ja vi har en termos med färdigt kaffe i för vem fasen orkar koka nytt kaffe varje gång man blir sugen liksom?!) och så körde jag med den på toppen. Fram tills här så har allt gått som smort men när jag skulle dra ur kontakten så råkade jag stöta till termosen så den välte på det ena ljuset   

 

Ljuset gjorde en gymnastisk rörelse som hade vunnit guld i OS och landade sen på golvet med ett stort SPLATT så att det stänkte vax precis överallt men mest på mattan (den mattan som det redan är en stor svart splatt på från när pappa färgade mitt hår svart) Det var bara att ta upp ljuset som hade klarat sej hyfsat bra då det bara var toppen som var smällt efter att jag hade kört med värmepistolen. Så det såg mer ut än vad det var. (Typ som med en droppe blod och två droppar vatten så ser det ut som massor med blod) 

 

Så det var bara att sätta sej på golvet och börja torka bort vax för det bästa med soja vax är att det är lätt att torka bort med till exempel babyservetter. Efter en stund och att ha använt ca 20 babyservetter så var golvet och omgivningen rent och mattan var så ren som den kunde bli   

 

När det var så rent som det bara kunde bli så la jag lite krut på att rätta till toppen på ljuset och det syns inte ens att det har varit med i gymnastik OS för ljus så jag är supernöjd   

 

Såhär blev ljusen och ni får gärna gissa vilket ljus det var som deltog i OS om ni ens kan se det   

   

Ljusen luktar himmelskt gott och hela köket luktade som när jag och mamma gör flädersaft på sommaren    Det räcker att bara ta av locket för att det ska dofta gott i hela rummet där ljuset står. Det behöver inte ens eldas och då vet jag att det är ett bra ljus   

 

Efter hela denna bravaden så var jag helt slut i både knoppen och kroppen så jag gick jag upp på sägen ett tag men jag kunde inte komma till ro så jag låg bara där och vilade en liten stund. Men eftersom jag inte kunde somna så gick jag upp igen och satte mej i soffan och tittade vidare på dokumentären som jag skrev om i mitt förra inlägg.

 

När mamma kom hem så hade hon varit snäll och hämtat mitt paket från Amazon Prime på Arons och jag var ju tvungen att öppna det direkt. Alltså jösses jag är kär! På riktigt jag är helt kär i detta cupcake fatet   

             

På grund av att det är gjort i transparent akryl så är det sjukt svårt att fota det men jag och mamma kom på den smarta idén att sätta det på en grå handduk och sen fota det. Man kan säga att vi slog våra kloka huvuden ihop   

 

Jag testade att sätta dit mina ljus som jag har gjort idag och det blev så jäkla bra. Kan verkligen se det framför mej hur bra det kommer att bli om det bli marknad till påsk   

 

Jag är medveten om att denna bilden suger men det får ni leva med för jag har plockat isär stället igen och tänker inte sätta ihop det igen för att ta bättre bilder   

 

Nä men det var nog faktiskt allt för idag vad jag kan komma ihåg. Så nu ska jag göra dagens tyskalektion och sen ska jag titta vidare på Supernatural för som jag skrev igår så är jag totalt fast nu och kan inte sluta titta.

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards