DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2022

Säsong 2 Episod 3 - trött som ett helt ålderdomshem...

Av Mandy Wollersheim - 3 februari 2022 19:00

Alltså hur kan man vara så trött i kroppen?! Det känns som att jag inte har sovit på flera dagar fast att jag faktiskt är inne i ett riktigt bra sov mönster för tillfället där jag går och lägger mej vid 00:00 och går upp 05:45 som jag alltid gör och inte alltid går och lägger mej på eftermiddagen. Dock så gjorde jag det idag och sov typ 2 timmar men det var orolig sömn som mest var att jag rullade runt och inte kunde hitta någon skön ställning att ligga i på grund av värken i kroppen. Det gör ju inte det hela bättre att jag har mens för tillfället också och har extra ont i hela kroppen då. Men det är bara att försöka att göra det bästa av situationen. 

 

Jag vill förtydliga en sak från gårdagens blogginlägg och det är att jag har sökt hjälp för mina menssmärtor man varken läkare eller barnmorskor kan göra något för att hjälpa mej. Det är nämligen så att jag inte få lov att ta några hormonpreparat med tanke på att mamma har haft blodproppar i sitt ben. Därför får jag endast ta Cerazette och dom tabletterna tål jag inte för jag blev totalt fucked up i huvudet av dom. Jag blev mer eller mindre en hjärnlös grönsak med alldeles för många konstiga tankar i huvudet så jag slutade med dom direkt. Det är inte värt att bli av med mensvärken för att istället gå runt och ha ont i tanken hela tiden! 

 

Så därför äter jag bara fullstyrka av mina värktabletter (1 Ibumetin och 2 Alvedon) när jag har mensvärk och det är ju samma mediciner som jag äter för min värk i kroppen. Tyvärr så funkar det inte alltid för att ta bort min smärta men jag har lärt mej olika sätt att kontrollera min smärta.

 

Min fråga till läkarna om att få ta bort livmoder och allt har blivit nekad under många år nu fast att jag är helt jäkla säker på att jag ALDRIG vill bära ett barn. Det suger verkligen att jag inte ens äger min egna kropp utan att staten och läkarna är dom som äger rättigheterna till min kropp. Hade jag fått som jag velat så hade jag tagit bort hela fortplantningssystemet och mina bröst för då hade jag sluppit mycket av min smärta i kroppen men nope jag får inte ens ta bort mina bröst. Jag har fått förfrågan om ifall jag vill förminska mina bröst och när jag sa att då vill jag ta bort dom i så fall så fick jag bara till svar att "det kan vi inte göra!". Som sagt så äger jag inte ens rättigheterna till min egen kropp och jag skulle aldrig i hela världen först göra en bröstförminskning för att några år senare kanske få igenom att få ta bort dom. I helvete heller att jag skulle gå igenom den smärtan 2 gånger för att jag inte får bestämma själv. Ibland så suger det att man inte har obegränsat med pengar för då hade jag sökt mej utomlands och fått det gjort. Sen hade jag kanske kunnat leva ett hyfsat normalt liv trots värk i kroppen    

 

Men nog pratat om det nu för jag retar bara upp mej själv så nu går vi vidare till resultatet av mina misslyckade ljus som har fått ett nytt liv. Jag smälte ju ner alla ljusen och gjöt nya i mina formar och här är resultatet på hur dom blev

 

Det var bara ett av ljusen som gick sönder när jag tog det ur formen och det var döskallen med ormarna. Ena huvudet på ormen gick sönder tillsammans med en bit av näsan så det ljuset hamnade i min påse med "detta ska jag smälta ner och göra nya ljus av" vax. Det finns alltid hopp för överblivet vax.

 

Dessa ljusen skulle jag nog kalla en blandning av oopsie ljus och test ljus då de inte är något som jag skulle få för mej att sälja. Ville mest göra något av de andra ljusen som retade gallfeber på mej där dom stod och påtalade mitt misslyckade försök att sälja dom på julmarknaden. Men nu har dom fått nytt liv och jag kan elda dom när jag känner för det. Är super nyfiken på att se hur likkistan brinner för den har jag velat testa sen jag fick hem formen men inte känt för det innan men idag var det dags. Det var sjukt enkelt att sätta veken i formen och ännu lättare att ta ur ljuset ut formen så jag kommer att göra många fler sådana då jag tror att dom kommer att bli populära dom också  

 

Har redan planer på ett ljus med likkisteformen som jag ska ge mej på imorgon och om det blir som jag vill så kommer det att bli awesome! Som vanligt så lovar jag att fota i så fall   

 

Ikväll så ska jag se om jag kan måla fler av mina beställningar så att jag kan få skicka ut dom till sina nya ägare. Jag har bara inte känt för att göra det idag när min hjärna har varit dimmig av smärta. Jag vill ju inte att det ska bli fel så att jag måste göra om dom igen. Nej då är det bättre att vänta tills dimman i hjärnan lättar lite. 

 

Men nu ska jag njuta av mitt kaffe och titta vidare på Supernatural medans jag väntar på att mina värktabletter ska börja lindra min värk. Och ja jag vet att kaffe triggar mensvärk men du vill inte vara i närheten av mej om jag inte får mitt kaffe och jag kan helt ärligt säga att jag vill inte vara i närheten av mej själv om jag inte får mitt kaffe.

 

Innan jag går så måste jag bara få visa denna bilden på min pälsbeklädda son Hans Majonnäs Tröghet Simba som sov så gott i soffan innan idag när jag satt och tittade på Supernatural.

Jag älskar verkligen denna lilla pälsbollen av hela mitt hjärta och jag skulle utan tvekan dö för honom!     

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards