DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 29 september 2022

Säsong 9 Episod 29 - Mer regnbåge åt folket....

Av Mandy Wollersheim - 29 september 2022 21:45

Inatt så kunde jag verkligen inte sova hur trött jag än var så först tittade jag igen hela boken från JackeDeeArt och herre jävlar va duktig hon är!

 

Jag menar ni såg ju några av bilderna igår och hela boken är på över 200 sidor fulla med färgbilder. Hon är så grymt jävla duktig och jag är så extremt själaglad att jag har hennes bok i min samling. Ångrar definitivt inte en enda sekund att jag betalade nästan 1300 kronor för den med frakt och den dumma tullavgiften      

 

Men det är absolut värt det och med tanke på att alla böckerna är slutsålda och det bara var en limited edition så är jag överlycklig att jag lyckades få tag i en överhuvudtaget! 

 

I alla fall så hade jag inte ställt något larm till imorse eftersom pappa fortfarande är hemma och är sjuk så känner jag bara att det är onödigt att gå upp så tidigt för att ta mina mediciner för att sen gå och lägga mej igen. Medicinerna kan jag ju ta när som helst och jag tar ju dom senare på helgen så varför inte nu också liksom  

 

Nej jag spenderade som sagt mestadels av natten med att kolla igenom min art bok och sen så fortsatte jag läsa vidare i Give Me A Sign   

 

Alltså den är så jäkla bra!! 

 

Har snart läst ut den och känner bara att jag inte vill att den ska ta slut för den är så vackert skriven om hur det är att vara annorlunda i dagens samhälle. Boken har verkligen fått mej att tänka på hur det måste vara att vara döv och jag kan inte ens tänka mej in i hur det skulle vara inte kunna höra något   

 

Känner ingen som är döv men jag önskar att jag gjorde det nu för jag är extremt sugen på att lära mej teckenspråk bara för att. Jag kan ju redan så många språk så varför inte blanda in lite teckenspråk där uppe i ananasen också     

 

Men grejen är att jag har kollat upp det engelska teckenspråket istället för det svenska för jag använder ju så mycket engelska. Har redan laddat ner en app på mobilen och satt och körde lite teckenspråk träning inatt när jag inte kunde sova och det är sjukt hur fort jag lärde mej   

 

Så jag tänkte att jag skulle fortsätta att träna lite via den appen och se hur det går tillsammans med mitt tränande av tyska, ryska och hebreiska via andra appar   

 

Varför inte använda sin hjärna när man faktiskt har lätt för att lära sej?!   

 

Men nog pratat om det nu så kan jag säga att jag somnade vid 6 imorse ändå och sen så sova jag fram till 14 men inte i ett sträck. Nope jag vaknade typ varje timme och det resulterade till slut i att jag fick en rungande migrän som jag var tvungen att ta spray för när jag väl tog mej upp ur sängen då vid 14 tiden.

 

Jag hade i alla fall tur idag för medicinen hjälpte riktigt fort så jag kunde fortsätta att läsa i min bok. Dock så kunde jag inte sitta i soffan och läsa för min rygg och nacke är helt åt helvete för tillfället och mina armar orkar inte hålla i boken så istället så ställde jag mej i köket och läste   

 

Nu på kvällen så har jag varit och handlat lite och jag tänkte dela med mej av mitt "lilla" inköp av mediciner på apoteket   

 

Inhalatorn uppe till vänster är för att ta vid behov när min astma bestämmer sej för att vara ett jävla as och att jag inte behöver andas.

 

Desloratadin är för att hålla inflammationen i näsan borta på grund av pollen och annat mög i luften.

 

Ibumetinen och Alvedonen är för att hålla min Fibromyalgi smärta i schack även om det inte alltid hjälper (tänker dock INTE be om starkare mediciner än! Vill inte börja äta narkotikaklassade mediciner förrens jag verkligen måste!).

 

Zomig Nasal är ju för min migrän och jag går igenom dessa jävla sprayen som om de vore godis och det är ju därför som jag nu står på väntelistan över att få träffa en neurolog för att istället få lov att testa injektioner. Men det är ju förståeligt väldigt långa väntetider så det är bara att sitta ner i båten och vänta tills det blir min tur. Fram tills dess så får jag fortsätta att kämpa vidare med mina flygplan som jag kallar mina migränspray eftersom dom ser ut som flygplan   

 

Kolla bara på denna kraschen med flygplan   

 

Livet blir inte roligare än vad man gör det till och när man lever med ständig smärta så är det viktigt att kunna se det roliga i sånt som kanske inte är så roligt för alla andra. Jag blir i alla fall lika road varje gång jag ska ta ett spray för jag tänker på dom som små flygplan som har kraschat i min låda    

 

Förutom medicin så var jag inne på ÖoB för att köpa kaffe men kom även ut med halva deras hylla med Pride produkter för jag kunde inte hålla mej! Mer regnbåge åt folket    

           

Tror att jag ska sätta pinsen (heter det så?! eller ska det vara knappar?!) på min skinnjacka för jag har tyvärr tappat mina pride färgade änglavingar som satt i min dragkedja och jag tror att det hände på krogen i lördags så jag är väldigt ledsen över det och känner nu att jag behöver något annat sätt att visa att jag bor under regnbågen. Därför så tycker jag att dessa passar jättebra men nu måste jag bara bestämma mej för om jag ska ha alla eller bara några av dom eller kanske bara en. Många beslut att ta         

 

Scarfen ska jag knyta i min vänstra hyska på mina jeans bara för att jag kan   

 

Kaffet använder jag till att göra iskaffe med för det funkar utmärkt om man först blandar ut pulvret med kokt vatten och sen fyller upp med vatten och tillsätter lite mjölk innan jag tillsätter isbitarna. Då blir kaffet jättegott och precis så som jag vill ha det så jag sitter just nu och avnjuter en grymt god iskaffe och har precis ätit ett proteinbar bara för att jag kunde   

 

Självklart så SKA iskaffet drickas ut en av mina pride takeaway mugg för kalla drycker (den tål inte varma drycker tyvärr)   

 

Nu ska jag sätta mej och titta vidare på Station 19 och sen så ska jag läsa ut min bok innan jag går och lägger mej och hoppas på att jag slipper fler migrän anfall nu för det börjar bli trist och medicinen gör så att jag får näsblod och ont i halsen (ännu en anledning till att jag vill testa injektioner istället)!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards