DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 28 december 2021

Nästan heldag i sängen och en nybakad sockerkaka

Av Mandy Wollersheim - 28 december 2021 20:45

Ja som rubriken säger så har jag spenderat nästan hela dagen i sägen. Detta för att hela kroppen gjorde ont i morse när jag vaknade och dessutom så var jag så trött av all smärta att jag knappt kunde hålla mej vaken!

 

Därför så tog jag mina mediciner, gjorde ett glas kaffe latte, åt en av mina ostbullar från igår och tog det lugnt i soffan tills pappa hade kört för han skulle iväg på ett möte.

 

När klockan var ca 8:30 så gick jag upp och la mej och sen så sov jag till klockan var 12 när mamma kom och frågade om jag skulle sova hela dagen. Så jag gick ner och drack lite mer kaffe och tog mina middags mediciner men jag var fortfarande lika trött i kroppen och i huvudet så jag bestämde mej för att gå upp och lägga mej igen när mamma körde iväg och skulle besöka sin mamma. 

 

Vid 16 tiden så vaknade jag igen och gick upp och sen så kom både mamma och pappa hem. Men dom var inte kvar hemma länge för dom berättad att dom skulle åka iväg och göra ett ärende men jag valde att stanna hemma för att vila. Jag satte mej vid datorn och kollade lite Youtube videor med påskinspiration och när jag satt där och tittade så blev jag så sugen på att göra en sockerkaka så det gick jag ut och gjorde!

 

Tittade i kylen vad vi hade hemma och i skafferiet och sen så slängde jag ihop en sockerkaka a la Mandy. En sockerkaka UTAN bakpulver för jag HATAR smaken av bakpulver och att jag måste rapa det hela resten av dagen sen. 

 

Titta bara på dessa bilderna   

          

Receptet som jag klurade ihop är följande:

 

100 gram smör

1 msk vaniljsocker

3 ägg

2 dl socker

2,5 dl mjöl

 

Lite smällt smör till formen och lite skorpmjöl

 

Starta ugnen på 175 grader

 

1. Smält smöret så att det kan svalna lite

2. Smöra och bröda formen

3. Vispa ägg och socker pösigt (ca 3 minuter)

4. Sikta ner mjölet och vaniljsockret och VÄND NER de torra ingredienserna!

Vispa INTE för då reser den inte sej eftersom där inte är bakpulver i!  

5. Häll smeten i den bröade formen och ställ den i mitten på ugnen i ca 45 minuter

6. Ta ut sockerkakan ur ugnen vänd upp den på en tallrik

7.  Ät alldeles för många bitar och få ont i magen 

 

Nu ska jag göra samma som jag gjorde igår och göra min tyskalektion redan nu så kan jag titta på någon film senare eller titta vidare på One Tree Hill. På tal om OTH så har jag tvättat min Keith Scott hoodie för första gången idag och det ser ut som att den klarade det bra. Man vet ju aldrig med kvalitén på kläder från Wish men denna gången så hade jag tur. Hoppas bara att tröjan är lika mjuk nu när den är tvättad som innan för den var så jäkla skön att gå runt i med bara sport bh under!

 

Var rädda om er min underbara följare och berätta gärna om ni testar att göra min sockerkaka   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards