DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 11 januari 2022

Säsong 1 Episod 11 - Skönt när det löser sej självt!

Av Mandy Wollersheim - 11 januari 2022 18:45

Även idag så har jag passat på att sova och vila kroppen och nu börjar jag äntligen känna mej lite piggare. Förhoppningsvis så behöver jag inte sova på dagen imorgon men det får jag se där och då.

 

Förutom att sova så har jag och mamma fyllt soptunnorna för imorgon är det tömning av båda och det är jäkligt bra för tunna numer 1 med vanliga sopor är helt full. Såhär full har den inte varit på länge   

 

Min fysioterapeut skrev till mej idag att hon hade pratat med min läkare så nu har hon och jag bokat en tid den 20 januari. Samma dag som jag ska till vårdcentralen och ta mina blodprover fastande så det känns skönt att få allt fixat på en dag och nu tror jag snart att jag är uppe i frikort igen. Det ska bli skönt att inte behöva tänka på att betala varje gång sen för jag tror att det kommer att bli många läkarbesök framöver för att fastställa min diagnos men jag ger mej inte! 

             

Hon är väldigt omtänksam och som sagt så är det väldigt skönt att dom har löst det själv så kan jag bara dyka upp med min dåliga kropp som en dålig bil på en besiktning   

 

 

Ja alltså det finns inte så mycket annat att skriva om denna dagen mer än att jag ha tagit det lugnt och även passat på att baka en av mina goda sockerkakor igen för det är helt makalöst vad gott det blir. Den är saftig och fluffig fast att den är helt utan jäsningsmedel.

 

Här är receptet:

 

3 st ägg

2 dl socker

2,5 dl mjöl

1 msk vaniljpulver

100 gr smör

Skorpmjöl

 

  1. Starta ugnen på 175 grader på varmluft (jag använder alltid varmluft)
  2. Smöra och bröa en form
  3. Smält smöret och låt det stå och svalna lite
  4. Knäck äggen och dela upp äggvitan och äggulorna för sej
  5. Vispa äggvitorna, sockret och vaniljsockret riktigt vitt och pösigt. Nästan som en maräng
  6. Vänd ner smöret, äggulorna och mjölet UTAN att vispa. Gör du det så försvinner fluffigheten i kakan och den kommer att bli väldigt kompakt!
  7. Häll lite socker i formen för att få en extra knaprig kant
  8. Häll i smeten i formen och plana ut den så blir den bäst bakad
  9. Baka sockerkakan i mitten på ungen i ca 45 minuter
  10. Ta ut kakan och stjälp upp den på ett bakplåtspapper och låt den svalna lite
  11. Skär i lagom stora bitar och ät

         

Alltså den är så sinnessjukt god så att jag nog skulle kunna äta hela på en gång själv!   

 

Medans jag väntade på att kakan skulle bakas så började jag titta på Les Miserables för första gången detta året. Kom knappt till halva så jag får titta färdigt på resten imorgon för nu ikväll när jag har gjort min tyskalektion så ska jag titta vidare på One Tree Hill.

 

Var rädda om er mina underbara läsare. Ni är guld värda för mej!    

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Söndag 12 maj 23:45

Inatt har jag inte sovit bra alls!   Jag gick och la mej vid midnatt men somnade inte förrens vid 5 imorse för jag hade så jäkla ont i hela kroppen så det gick bara inte att sova      Men när jag väl somnade då vid 5 så lyckades jag sova fram...

Av Mandy Wollersheim - Lördag 11 maj 23:45

Igår så kom jag i säng vid midnatt och sen så somnade jag som en klubbad säl innan jag ens hann att lägga huvudet på kudden för att sen inte vakna förrens pappa ringde vid 7 för att höra hur det var med mej idag och om jag hade sovit gott        ...

Av Mandy Wollersheim - Fredag 10 maj 23:30

Ja nä men vad ska man säga mer än att jag inte kom i säng i tid i natt heller för jag va inte på plats i sängen förrens klockan var en bra bit efter 2 för jag skulle egentligen bara ha tittat på ett avsnitt av Below Deck men det blev ju så klart någr...

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards