DenDagligaKampenMotSmärtan

Direktlänk till inlägg 29 december 2021

Besiktiga bilen, en mixbok i postlådan och en nybakad sockerkaka... igen ;)

Av Mandy Wollersheim - 29 december 2021 21:45

I natt så har jag inte sovit många minuter. Jag tror att jag kan räkna ihop alla minuterna till ca 20 minuter allt som allt. Det har gjort aldeles för ont i ryggen och höfterna. Min nacke har känts som att den skulle tappa kontakten med huvudet så jag har fått sitta, ligga och vandra runt  det mesta av natten. Jag HATAR dessa nätter med smärta från helvetet!!!

 

Men jag har ändå varit igång idag för jag lovade pappa att jag skulle följa med honom och besiktiga mamma Saab så jag höll mitt löfte för helt ärligt så var jag inte jättetrött.

 

När det kommer till mamma bil så skulle den besiktigas vid 07:20 så jag och pappa mötte upp med min bror utanför Carspekt för eftersom han jobbar som mekaniker och den verkstaden som han jobbar på får bättre pris så tog hand om besiktningen så blev det kanske lite billigare. Dock så gjorde det ingen nytta för den stackars bilen såg ut som ett snöfall av rost när besiktningskvinnan hamrade lite. Så nu måste vi åtgärda både bromsarna och en av balkarna. 

      

Efter att vi var färdiga med besiktningen så körde Salle vidare till jobbet och jag och pappa körde till hans jobb på folketshus där han skulle kolla lite mail och sånt. Jag passade på att läsa vidare i min Les Miserables bok. Men jag hade svårt för att koncentrera mej idag så det blev bara 3-4 sidor och resten av tiden så pratade jag med dom andra som jobbar där och när pappa var färdig med sina mail så körde vi till MAXI för jag skulle hämta ut medicin och det vanliga apoteket där jag brukar köpa den kunde inte få hem den sorten som jag behöver så jag kollade om den fanns på MAXI och det gjorde den så jag köpte den där och sen så fikade jag och pappa i Cafét   

 

Pappa valde ett wienerbröd med varm choklad att dricka och jag valde en choklad biskvi med kaffe latte att dricka men mitt kaffe var riktigt äckligt! Helt ärligt så smakade det kemikalier och jag fick extremt ont i magen och mådde illa. Men som tur är så gick det över när jag kom till farmor och vi skulle göra middag. 

 

Idag så blev det krustadermed stuvad svamp för det var pappa sugen på så det åt han och farmor och jag gjorde potatisgratäng för det tycker jag om! Men jag funderar på att köpa krustader med vitlokssmak och sen göra en ranch dippa, knaperstekta bacon bitar och lite riven ost och göra som små aptitretare till nyårsafton. Jag tror att det kan bli väldigt gott! Vi får se för pappa skulle nog göra sina med svamp också till nyår så får vi se vilka som är mest populära   

 

Här äter pappa och farmor sida krustader med svampstuvning och julskinka. Dom sa båda att det var väldigt gott.

 

När vi hade ätit och handlat så körde vi hem och då hade jag fått två paket. Ett som kom till dörren som mamma hade tagit emot när jag inte var hemma och ett som låg i postlådan. Det som mamma hade tagit emot innehöll min menyhållare som jag har tänkt att ha som prislista till nästkommande marknader. Dock så var den trasig när jag öppnade paketet så det var bara att skriva till säljaren och jag fick svar att dom skickar en ny och att jag ska skicka tillbaka den andra gratis. Så nu väntar jag med spänning på att den andra ska komma den 7 januari. 

Jag har bilder på själva hållaren som jag har lånat från Amazon.se tillsammans med några andra bilder på lite annat som jag har köpt inför kommande marknader. Jag är så nöjd med mina köp och nu har jag en väldigt stilren vision i huvudet.

 

Det som jag köpte från Amazon.se är följande:

1 st menyhållare i akryl

2 set med akrylhyllor i trappsteg alltså 6 delar

1 cupcake ställ som liknar ett egg

     

Det ska bli så roligt att få hem alla produkterna (förhoppningsvis HELA) och att sätta ihop en display. Jag tror att det blir mycket bättre än att ha äppellådorna för med dessa displayerna så ser det nog mer stilrent ut!

 

I det andra paketet så fanns min mixbok från Personligalmanacka.se och den är verkligen jättefin förutom att jag blev väldigt förvånad över att linjalen var så kort när det är en bok i A4 format. Linjalen är bara 20 cm så det ser mysko ut när den sitter i boken. Så jag skrev till kundtjänsten och frågade om det skulle se ut så och tydligen så ska den vara så liten. Jag bad dom att skriva ut detta i beskrivningen så att fler slipper bli besvikna. Jag fick även visa bilder på att där var fläckar i min bok så hon som svarade från kundtjänst skrev att dom gör en ny bok till mej och jag kan göra vad jag vill med den som jag har fått nu. Jag kan säkert använda båda. Den ena kan jag använda som kladd och den andra kan jag skriva in allt som har med mina ljus att göra så att jag håller reda på utgifter och inkomster bättre 2022! Det blir nog hur bra som helst.                  

   

      

De sista tre bilderna är inte likadana utan de ena bilden är på de randiga papperna, den andra är på de blanka papperna och den sista bilden är på de med prickar så som en bullet journal.

 

Nu på kvällen kom Tomas och drack kaffe och jag passade på att göra en ny sockerkaka för det kan vara så att jag åt upp den sista biten i natt när jag inte kunde sova men jag kommer aldrig att erkänna det!    Tomas måste ha trott att vi var knäppa när vi frågade om han kunde ta med tre stycken ägg när han kom men han förstod när jag sa att jag skulle göra en sockerkaka 

Sockerkakan blev lika god idag så jag har verkligen kommit på ett perfekt recept nu!

 

 Nu ska jag göra dagens tyskalektion och sen ska jag titta vidare på One Tree Hill för det är spännande igen. Imorgon så ska jag försöka ta det allmänt lugnt och jag hoppas att jag kan få sova bra inatt för jag är supertrött nu!

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - Torsdag 9 maj 22:00

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid utan jag tror att klockan var runt 3 när jag landade i sängen och sen så var hon nog närmare 4 innan jag släckte för jag fastnade på TikTok efter att jag hade kollat på X-antal avsnitt av Below Deck   ...

Av Mandy Wollersheim - Onsdag 8 maj 21:30

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden vid 1 tiden fram tills larmet gick igång 5:45      Så fort jag hade stängt av larmet så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att ta mina m...

Av Mandy Wollersheim - Tisdag 7 maj 21:45

Inatt så har jag sovit väldigt oroligt och varit vaken många gånger men ändå så kände jag mej helt okej utvilad när larmet gick igång 5:45 imorse så jag stängde av det och ringde till både pappa och mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på me...

Av Mandy Wollersheim - Måndag 6 maj 23:45

Imorse när jag vaknade så kände jag direkt att det skulle bli en dag i sängen för jag var så otroligt trött i både kroppen och hjärnan så att jag knappt ens kunde få mej själv att förstå hur mobilen fungerade så att jag kunde ringa till både mamma oc...

Av Mandy Wollersheim - Söndag 5 maj 23:45

Jösses inatt kom jag verkligen inte i säng i tid eller ska jag egentligen säga imorse för klockan var 5 när jag hade gjort vid sängen och bäddat ner mej      Anledningen till detta var att jag bara skulle titta på ett avsnitt av Below Deck men så...

Månen just nu

Mandy

 

Namn: Mandy 

Smeknamn: Pandy eller Flannels

Hårfärg: Eldrött sedan 2011

Född: 30/10 - 1991

Hobbys: Bilar, fotografera, göra ljus och pyssla

 

Diagnoser:

Migrän

Fibromyalgi

Hypermobilitetssyndrom (överrörliga leder)

 

Destiel (Dean & Cas från Supernatural) shipper 💚💙

 

 

 

Mandys.Destiel.Bookshelf

 


Ovido - Quiz & Flashcards